MESSE 2012 - Nowy mikser Mackie DL 1608 !


iPadowy mikser Mackiego DL 1608 jest wybitnie intuicyjnym urządzeniem. Każdy kto na chwilę podszedł do stoiska z DL’em już po paru minutach doskonale radził sobie ze wszystkimi ustawieniami.

Przede wszystkim nie ma żadnego problemu z latencją bo iPad z dedykowana aplikacją jest tylko bezprzewodowym sterownikiem dla DL 1608. Całe przetwarzanie sygnałów, efektów i krosowanie sygnałów odbywa się w pokładowym DSP miksera. Bezprzewodowo „lecą” jednak 2 kanały audio z iPada do miksera (żeby można było puścić muzykę z podkładu) oraz 2 kanały z miksera do iPada (żeby nagrać sobie bezpośrednio sumę główną). Można więc powiedzieć że DL 1608 jest bezprzewodowym interfejsem audio 2x2. Siła urządzenia leży gdzie indziej. Głównymi zaletami są prostota obsługi, bezprzewodowa mobilność iPada, wieloiPadowe sterowanie mikserem (do 10 uzytkowników) oraz doskonałe brzmienie i jakość dźwięku. Za to ostatnie odpowiadają doskonałe preampy Onyx oraz hi endowe przetworniki Cirrus Logic.

Na panelu głównym mamy tłumiki 16 kanałów miksera oraz sumę główną. Nad każdym kanałem mamy graficzną reprezentację wykonanej equalizacji, przycisk mute, panoramę. Na dolę mamy przycisk Solo oraz sekcję do personalizacji ścieżki. Możemy sobie tu wkleić zdjęcie, wybrać gotową ikonę oraz wpisać nazwę.


Po naciśnięciu ikonki EQ na samej górze ścieżki otwiera się nam okno equalizacji dla niej. Mamy do wyboru 4 filtry parametryczne oraz filtr hi pass. Pierwszy i czwarty filtr można ustawić także jako półkowe. Jednym palcem możemy przestawiać wszystkie 5 punktów EQ. Do ustawienia dobroci trzeba jednak użyć 2 palców. Żeby przejść do equalizacji sąsiedniej ścieżki wystarczy złapać palcem za szare tło i przesunąć okno w lewo lub prawo.


Po następnym pociągnięciu palcem w górę za szare tło przechodzimy do ustawień kompresji dla danego kanału. Mamy niezależna bramkę i kompresor które łatwo możemy ustawić jednym palcem. Do każdego procesora można wybrać tryb pracy Modern lub Vintage.


Po następnym pociągnięciu palcem w górę za szare tło przechodzimy do ustawień efektów. Do dyspozycji mamy pogłosu i delay.  Nie są to efekty wpinane niezależnie do każdego kanału ale wybierane są zbiorczo dla całego projektu. Tak więc jeżeli w kanale zmienimy rodzaj pogłosu to zmieni się on we wszystkich ścieżkach miksera. Dotyczy to wszystkich ustawień pogłosu i delaya. W dealyu mamy użyteczny tap co doskonale ułatwia ustawienia. Wysyłki do pogłosu i dealya na tej zakładce są oczywiście niezależne dla poszczególnych kanałów.

 

Naciskając na ikonkę EQ nad suwakiem sumy głównej dostajemy szczegółowy equalizer a ponizej kompresor dla wyjść głównych. W EQ wybierając tryb Draw możemy po prostu narysować palcem obwiednię eq i gotowe. Jeżeli wyłączymy ten tryb trzeba łapać za każdy suwak osobno. Także dla niezależnych 6 wyjść aux możemy ustawić equalizację i kompresj
 




 

W sekcji krosownicy wszystko to co potrzebne. 16 gainów, wejścia z preampami Onyx oraz 6 wyjśc aux TRS i suma główna XLR.
 


 

 
 
o nas  |  aktualności  |  artykuły  |  testy  |  sklepy  |  logowanie  |  kontakt  | 
copyright  Music Info 2009