Messe 2011 - Nowości MACKIE!
Na tegorocznych targach we frankfurcie Mackie pokazało nowe urządzenia które określają kierunek rozwoju tej szanowanej i popularnej firmy w Polsce. Obok nowych modeli kolumn z serii HD i mikserów VLZ3, znalazły się też nowe interfejsy audio oraz odświeżone monitory studyjne z serii MR.

2404VLZ3
3204VLZ3


Dwa nowe miksery z 2404 VLZ3 i 3204 VLZ3 posiadają odpowiednio 20 i 28 wejść mikrofonowych, które wyposażono w przedwzmacniacze XDR2 o dynamice 130dB i minimalnych zniekształceniach. Dodatkowo ostatnie 4 kanały mikrofonowe posiadają wbudowane kompresory z regulacją poziomu, co ułatwi pracę niejednemu realizatorowi. Także 4 subgrupy mikserów posiadają wbudowane niezależne kompresory. Mackie wbudował do nowych mikserów interfejs audio 2x4 pracujący na złączu USB o rozdzielczości 24bit. 2 wejścia można przypisać do ostatniego kanału stereo a 4 wyjścia można przypisać do subgrup lub do wyjść głównych Main plus Aux 5-6. Dodatkowo na pokładzie znajdziemy 2 niezależne procesory efektów RMFX pracujące w rozdzielczości 32 bitowej. Do wyboru mamy 24 presety również z funkcją tap delay. Oba efekty mają niezależną wysyłkę sygnałów do wyjść AUX 1 i 2. Komfort pracy zapewnia 6 wysyłek AUX z czego 4 można przełączać jako Pre/Post. mackie wyposażył Miksery w dodatkowe oprogramowanie Tracktion 3 które zapewnia wszystkie niezbędne narzędzia do nagrywania i edycji audio/MIDI.



TH 12 A

Nowa kolumna aktywna TH 12A posiada takie same końcówki mocy jak jego większy brat TH 15A. Woofer 12” napędza końcówka o mocy 300W pracująca w klasie D natomiast kompresowany driver 1” jest zasilany końcówką, 100W która pracuje w klasie A/B. kolumna posiada aktywną elektronikę obejmującą crossover i kompensację przesunięcia czasowego dla głośników. Wejście XLR akceptuje poziom liniowy oraz mikrofonowy. Tak samo jak w TH 15 A mamy wbudowany 3 punktowy korektor z parametrycznym środkiem. TH 12 A ma wytrzymałą obudowę z polipropylenu z wejściem na statyw i podcięciem do zastosowań jako monitor sceniczny. Masa kolumny wynosi 11,6kg.
 


HD 1221

HD 1221 posiada 2 końcówki o łącznej mocy 1200W. Woofer 12” wyposażony w dużą 3” cewkę i neodymowy magnes pochodzi z firmy EAW. Napędza go wzmacniacz pracujący w klasie D Fast Recowery o mocy 1000W. Także tytanowy driver 1.75” został opracowany przez EAW i zasila go końcówka tej samej klasy o mocy 200W. To, co odróżnia HD 1221 to horn drivera o roztrąbie 90x60 stopni opracowany przez Martin Audio, który można obrócić o 90 stopni. Kolumna posiada wewnętrzne cyfrowe przetwarzanie dźwięku High-definition, które obejmuje opatentowaną korekcję akustyki, korekcję fazy, korekcję przesunięcia czasowego i precyzyjny crossover. HD 1221 to bardzo wszechstronna kolumna PA, którą można zestawiać z subem HD 1501. Posiada 3 ustawienia korekcji Contour, Flat i Monitor przydatne do różnych zastosowań. Drewniana obudowa o grubości 15mm posiada wejście na statyw oraz podcięcie 60 stopni, które doskonale sprawdza się jako monitor sceniczny. Do dyspozycji mamy 12 punktów do podwieszenia umożliwiające ustawienie kolumny zarówno pionie jak i w poziomie. Masa kolumny 22,7kg.
 


HDA

Nowa kolumna Mackie to aktywny moduł line array wyposażony w procesor głośnikowy powstały przy współpracy z inżynierami firmy EAW. Jak na linówkę przystało HDA ma kierunkowość dźwięku w zakresie 110x20 stopni. Posiada wbudowany procesor bazujący na technologii technologii Gunes Focusing, zapewniający kontrolę oraz kompensację parametrów, czasowych i fazowych. 3 pozycyjny przełącznik korekcji dźwięku pozwala skompensować straty związane z odległością od słuchaczy, oraz zapewnia równomierne pokrycie na całym nagłaśnianym obszarze. Kolumna posiada wbudowane zabezpieczenia, zapewniające ochronę głośników oraz wzmacniacza. Dzięki oprogramowaniu EAW Resolution użytkownik może dokonać symulacji akustycznej zestawu, oraz obliczyć wszystkie niezbędne parametry do ustawienia systemu. Woofer 12” wyposażono w 3” cewkę i wydajny neodymowy magnes. Zastosowano tu 2 kompresowane drivery wysokotonowe Bema 1,7” z tytanową kopułką. Przetworniki napędzają 2 końcówki mocy Fast Recovery pracujące w klasie D o mocy 1000W i 200W. Kolumny HDA pracują z dedykowanymi subami HD 1801. Mackie przewidział 3 konfiguracje setów. Jako że HDA posiada 10 punktów M10 do podwieszenia w wersji fly można zastosować do 4 sztuk HDA z 2 subami HD 1801. W takiej konfiguracji należy wykorzystać opcjonalny zestaw Flybar. W wersji Stack można zastosować do 3 sztuk HDA ustawionych na 1 subie HD 1801. Istnieje też możliwość ustawienia 2 sztuk HDA na statywie zamocowanym w subie HD 1801.
 


 
MR 5 Mk2
MR 8 Mk2
 
Nowa odsłona monitorów studyjnych z serii MR pokazała wiele zmian w konstrukcji tej serii. Mk2 oznacza zupełnie nowe ekranowane przetworniki oraz zmiany w obudowie monitorów. Tym razem kompozytowe woofery 8” i 5,25” posiadają odwróconą kopułkę przeciwpyłową oraz eliptyczny kształt zapewniający tłumienie rezonansów membrany. Dodatkowo Mackie zastosował przedłużone uzwojenie cewek dla większego poziomu wyjściowego. Nowe drivery wysokotonowe 1” z jedwabną kopułką wyposażono w neodymowe magnesy zapewniają krystaliczne i szczegółowe brzmienie. Dodatkowo drivery są chłodzone Ferro-fluidem co zapobiega zmianom parametrów podczas przetwarzania impulsów o dużej mocy. Końcówki pracujące w bi-ampingu klasy A/B posiadają moc odpowiednio 55W/30W oraz 100W/50W. Mackie zmieniło kształt obudów monitorów tak, aby zmniejszyć do minimum wpływ odbić fal od płyt czołowych i zapewnić doskonałą bazę odsłuchową stereo. Mamy, więc specjalnie profilowany falowód drivera oraz odpowiedni profil brzegów wooferów. Wewnątrz monitorów znajdziemy dodatkowe wytłumienie tylnej ścianki, aby zmniejszyć niekorzystny wpływ odbić fal dźwiękowych. Monitory posiadają 3 punktową korekcję tonów wysokich i niskich i wejścia XLR, TRS oraz RCA. Z tyłu znajdziemy także duży port bass-reflex.
 


 
ONYX BLACKJACK
ONYX BLACKBIRD

Nowe interfejsy audio Mackiego to urządzenia dla osób wymagających najwyższej jakości dźwięku bez żadnych kompromisów. Nowe karty wyposażono w topowe przedwzmacniacze ONYX i High-Endowe konwertery A/D D/A Cirrus Logic o dynamice 114dB dla ważonej charakterystyki A. Mały Blackjack to mobilne rozwiązanie, które także sprawdzi się w każdym domowym studiu projektowym. Interfejs 2x2 pracuje na złączu USB z rozdzielczością 24bity. Posiada sprzętowy, bezlatencyjny monitoring a 2 wejścia Combo XLR/TRS akceptują wszystkie poziomy sygnałów. Bezdyskusyjnym atutem Blackjacka jest łatwość obsługi dla każdego użytkownika. Balckbird to zaawansowany interfejs audio 16x16 do zadań specjalnych. Posiada 8 przedwzmacniaczy ONYX, złącza optyczne ADAT i złącza Word Clock. W Blackbirdzie obok bezkonkurencyjnej jakości dźwięku Mackie postawił na maksymalną funkcjonalność. Zastosowano tu 2 kanały o nazwie Super Cannels, których wejścia wyprowadzone na panel czołowy. Wejścia te akceptują wszystkie rodzaje sygnałów. Dodatkowo posiadają niezależne wejścia insertowe, niezależne zasilanie Phantom i sprzętową wysyłkę do wyjść głównych. Dzięki temu proste nagrania można realizować praktycznie zaraz po włączeniu urządzenia i wpięciu się mikrofonem lub instrumentem na przednim panelu. W bardziej skomplikowanych projektach mamy do dyspozycji oprogramowanie Control DSP Matrix Mixer które umożliwia łatwy routing sygnałów oraz stworzenie 8 niezależnych miksów. Zarówno Blackjack jak i Balckbird wyposażono w dodatkowe oprogramowanie Tracktion 3 które zapewnia wszystkie niezbędne narzędzia do nagrywania i edycji audio/MIDI.


 
 
o nas  |  aktualności  |  artykuły  |  testy  |  sklepy  |  logowanie  |  kontakt  | 
copyright  Music Info 2009