Mbox Pro - profesjonalna liga interfejsów


Nowa generacja interfejsów Avid różni się od poprzedników nie tylko nazwą, ale także większą funkcjonalnością, jakością brzmienia i wykonaniem. Cała rodzina Mbox posiada ujednolicony, nowoczesny, design, który świetnie komponuje się nawet w najbardziej industrialnym otoczeniu sprzętowym. Seria Mbox została zaprojektowana przez ten sam zespół inżynierów Avida, który stworzył wyjątkowe systemy Pro Tools HD. Dlatego w interfejsach M-box możesz spodziewać się wszystkiego, co najlepsze dla twojego studia.

Budowa i wyposażenie

Mbox Pro pracuje na złączu FireWire i przetwarza dźwięk z jakością do 24bit/192kHz. Posiada wyjątkowo solidną konstrukcję. Obudowę wykonano z jednolitego kształtownika aluminiowego, któremu nie straszne są żadne trudy transportu. W środku obudowy znajduje się stalowe chassis, które utrzymuje całą elektronikę. Przód urządzenia posiada złącza XLR/TRS 2 pierwszych kanałów wejściowych oraz wszystkie przełączniki i pokrętła do wszystkich 4 kanałów. Dalej znajdują się 8 punktowe wskaźniki LED poziomów wejściowych oraz 2 wyjścia słuchawkowe z regulacją poziomu i 3 przyciski Dimm, Mono i Speaker. Nad całością góruje duży i precyzyjny potencjometr poziomu wyjściowego. Na tylnym panelu znajdują się wejścia mikrofonowe 3 i 4 XLR, 4 wejścia insertowe TRS, oraz zamienne 4 wejścia liniowe TRS. Wejścia liniowe posiadają przełącznik czułości +4/-10 i takie udogodnienie można spotkać tylko w profesjonalnych urządzeniach. Dalej mamy 2 wejścia aux RCA lub mini jack, 6 wyjść liniowych, zbiorcze gniazdo dla złącz MIDI, SPDIF i Word Clock oraz gniazdo Footswitch





Mikser/Router

Panel sterowania Mboxa pro Jak i całej rodziny Mbox jest wyjątkowo czytelny i przejrzysty. Położono nacisk na prostotę obsługi bez ograniczenia funkcjonalności urządzenia. Panel posiada 6 zakładek reprezentujących konkretne pary wyjść. Są to Output 1/2, Output 3/4, Output 5/6, SPDIF Output L/R, oraz Headphone A i Headphone B. Do każdej pary wyjść możemy przypisać 1 z 6 różnych miksów a także bezpośrednio przekierować sygnał z konkretnej pary wejść urządzenia. Można też przypisać do nich powroty z komputera. Rozwijając więc menu pod nazwą np Output 1/2 mamy do dyspozycji następującą listę przypisań

• Stereo Mix 1
• Stereo Mix 2
• Stereo Mix 3 (dostępny dla przetwarzania poniżej 96 kHz)
• Stereo Mix 4  (dostępny dla przetwarzania poniżej 96 kHz
• Stereo Mix 5  (dostępny dla przetwarzania poniżej 96 kHz
• Stereo Mix 6  (dostępny dla przetwarzania poniżej 96 kHz
• Software Returns 1–2
• Software Returns 3–4
• Software Returns 5–6
• Software Returns 7–8
• Hardware Inputs 1–2
• Hardware Inputs 3–4
• Hardware Inputs 5–6
• Hardware Inputs 7–8

 

We wszystkich 6 miksach mamy 6 kanałów wejściowych oraz 8 powrotów z komputera. Każdy kanał ma oddzielny tłumik, przyciski Solo i Mute oraz wysyłkę do wewnętrznego procesora DSP z efektami. Na samym dole znajdują się 3 regulatory do regulacji parametrów efektów oraz menu, w którym znajdziemy 3 pogłosy typu room, 2 typu hall oraz delay i echo.

Tuner

W górnej części panelu sterowania znajdują się jeszcze przyciski dodatkowych funkcji. Mamy tu przycisk tunera gitarowego. Po włączeniu pojawia się okno do strojenia gitary. Tuner jest także dostępny na przednim panelu karty. Po wciśnięciu na jednocześnie przycisków Mono i Dim doidy poziomów wejściowych wskazują odpowiednie strojenie.


Setup (General Setting)

Włączając przycisk Setup pojawia się okno dodatkowych ustawień karty. Mamy tu do dyspozycji 2 zakładki. W pierwszej, czyli General Settings mamy sekcję Hardware Settings gdzie ustawiamy częstotliwość próbkowania, rodzaj synchronizacji i wielkość bufora.


Sekcja Soft button odnosi się do przycisku Multi. Jest to przycisk na przednim panelu karty, który wywołuje w Pro Toolsie komendy na 2 sposoby – poprzez krótkie przyciśnięcie oraz przez wciśnięcie i przytrzymanie przez określony czas. W ustawieniu Hold duration wybieramy jak mamy przytrzymać przycisk, aby wywołać druga komendę. To, jakie komendy ma obsługiwać ten przycisk ustawimy już w samym Pro Toolsie. Poniżej pokazano okno ustawień z wyborem funkcji dla krótkiego wciśnięcia przycisku Multi
 

W General settings możemy włączyć jeszcze filtry dolnozaworowe na wejściach analogowych, oraz rodzaj wyświetlania dla wskaźników poziomu miksera. Mbox Pro może pracować także jako standalone. Za pomoca przycisku Mode mamy do wyboru tryb pracy jako Preamp, Mikser lub Konwerter A/D-D/A. Dodatkowo ustawiomy jeszcze rodzaj synchronizacji oraz częstotliwość próbkowania

Setup (Output Setup)

W tej zakładce ustawimy precyzyjnie poziom wyjściowy dla pojedynczych kanałów wyjściowych. Tutaj też zaznaczymy, które pary wyjść mają byź kontrolowane przez duży potencjometr głośności na przednim panelu. Tutaj także określamy jak ma wyglądać nasz monitoring. Pod nazwą pary wyjściowej jest menu, w którym przypisujemy ją do jednego z 3 przypisań Control Room (Speakers A, B lub C). Jeżeli mamy 3 pary monitorów podpięte do 3 par wyjść karty to przypisując pary wyjść kojeno do Speakers A, B i C przyciskiem Speaker na przednim panelu karty będziemy przełączać się na kolejne pary odsłuchów.


Brzmienie

Mbox Pro oraz cała rodzina M-box oferuje najlepsze dostępne w tym zakresie cenowym parametry jakościowe, które klasyfikują je do zastosowań profesjonalnych. Dynamika wejść liniowych wynosi 110 dB a mikrofonowych aż 112 dB. Pasmo przenoszenia w zakresie 20Hz-20kHz na wyjściach i wyjściach jest wzorcowe jest wzorcowe dla tej klasy urządze

 
Pro Tools

Mboxy są oferowane solo lub razem z najnowszą wersją Pro Tools. Platforma Pro Tools to jeden z najczęściej używanych systemów do produkcji audio na świecie. Dzięki niemu masz dostęp najbardziej zaawansowanych, których używają profesjonaliści na całym świecie. Jeżeli oczekujesz stabilny, funkcjonalny i sprawnie działający system inny niż Pro Tools HD to zestaw z serii Mbox + Pro Tools jest dla ciebie





PRO TOOLS 11

Przełam barierę dźwięku z nowym silnikiem Avid Audio Engine

Z w pełni zoptymalizowanym silnikiem Avid Audio Engine dostajesz zwielokrotniona moc obliczeniową Pro Toolsa 10 w tej samej konfiguracji sprzętowej. Dzięki temu możesz użyć więcej instrumentów virtualnych i efektów aby tworzyć bogate i rozbudowane miksy. Płynność pracy i moc obliczeniowa nowego pro toolsa sprawi że tworzenie muzyki będzie dla ciebie prawdziwą przyjemnością


Turbosesje z 64 bitową wydajnością


Dzięki zwiększonemu adresowaniu pamięci RAM możesz kreatywnie nagrywać muzykę i tworzyć swoje produkcje na wyższym poziomie. Czuj się swobodnie tworząc obszerne miksy z tysiącami klipów audio. Korzystaj z większych pojemności samplera VI aby osiągnąć bardziej realistyczne brzmienie instrumentów. Ciesz się dużym zapasem mocy obliczeniowej i wydajnością programu bez nadmiernego obciążenia twojego systemu


Przyspiesz zgrywanie z w trybie offline

Nie czekaj. Ze zgrywaniem offline uzyskasz swój mix szybko i sprawnie do 150x szybciej niż podczas zgrywania w czasie rzeczywistym. Oczywiście z jakością gwarantowana przez Pro Toolsa. Jeżeli realizujesz programy radiowe lub inne długo formatowe produkcje zgrywanie offline zaoszczędzi twój czas


Ultra niska latencja z dedykowany buforem wejściowym

Z dedykowanym buforem wejściowym oraz playback możesz monitorować nagrywane kanały wejściowe z użyciem wtyczek z ultra niską latencją bez utraty wydajności. Nawet w dużych, obciążonych wtyczkami sesjach dostajesz pożądana odpowiedź programu aby nagrywać z najlepszą jakością



Odtwarzaj i edytuj pliki HD video z nowym silnikiem Avid Video Engine

Z wbudowanym silnikiem Avid Video Engine pochodzącym z media Composer możesz bez transkodowania dodawać, edytować i odtwarzać różne formaty video w rozdzielczości HD w tym QuickTime, XDCAM i inne. Dodatkowo możesz monitorować odtwarzany obraz przy użyciu interfejsów Avid, AJA i Blackmagic Design.


Dodatkowo
  • Przyspieszone i uproszczone wyszukiwanie plików w zoptymalizowanej przeglądarce Workspace Browser
  • Automatyka ścieżek podczas nagrywania (idealne podczas produkcji live i w środowiskach Dolby ATMOS)
  • Maksymalna ilość wtyczek z dynamicznym alokowaniem przetwarzania DSP. Zasoby DSP są dynamicznie przyznawane w zależności od potrzeb
  • Dokładniejsze miksowanie i przetwarzanie z nową automatyką wtyczek time-stamped
  • pracuj szybciej z większą ilością graficznych informacji zwrotnych programu, nowymi skrótami klawiszowymi i usprawnieniami okna Miksu
  • Ciesz się świetnym wyglądem sesji z obsługą ekranów Apple Retina

Cechy Pro Tools 10

  • Edycja i miksowanie z Clip Gain i z łatwe dopasowanie poziomu wzmocnienia (zobacz wideo)
  • Korzystanie z wielu formatów audio w jednej sesji bez powielania pliku
  • Nagrywanie i miksowanie z 32-bitową rozdzielczością
  • Wysoka wydajność nawet przy wolnym dysku twardym dzięki udoskonalonej obsłudze HDD
  • Nagrywanie w trybie niskiej latencji i korzystanie z bezpośredniego monitorowania na  interfejsach audio innych producentów
  • Jakość brzmienia konsolety Euphonix System 5 dzięki pluginowi Avid Channel Strip (zobacz video)
  • Dostęp do ponad 500 dodatkowych poleceń programowych Pro Tools za pomocą kontrolerów EUCON (zobacz wideo)
  • Efektywna praca dzięki renderowanym klipom AudioSuite z opcją przetwarzania wstecznego
  • Super długie projekty z możliwością sekwencyjnego dzielenia w rozszerzonym trybie 24 godzinnym
  • Szybsze otwieranie sesji obciążonych dużą ilością fade’ów szybciej i lepsze rezultaty przetwarzania dzięki fade’waniu w czasie rzeczywistym
  • Eksportowanie mixów bezpośrednio do platformy SoundCloud oraz dzielenie się twórczością z innymi na całym świecie
 
 
o nas  |  aktualności  |  artykuły  |  testy  |  sklepy  |  logowanie  |  kontakt  | 
copyright  Music Info 2009